Primarul general, Gabriela Firea, a anunţat, luni, că a fost finalizată procedura de achiziţie a 130 de autobuze hibrid derulată de Primăria Capitalei.
Câştigătorul licitaţiei este Mercedes – Benz, iar tipul autobuzului care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid. Primul autobuz va fi livrat în mai 2020, valoarea contractului depăşind 195 de milioane de lei.
”Alături de cele 400 de autobuze Euro 6, achiziţionate anul trecut, autobuzele hibrid cumpărate acum cu finanţare nerambursabilă vor contribui la îmbunatăţirea transportului public în Capitală, la înnoirea parcului de mijloace de transport public, dar şi la diminuarea poluării generate de traficul urban.
Este o îmbunătăţire semnificativă, după ce, timp de 12 ani, nu a mai fost achiziţionat nici măcar un autovehicul pentru transportul public.
Parcul auto al Societăţii de Transport Bucureşti este înnoit astfel cu 530 de mijloace noi de transport, ultramoderne, care oferă bucureştenilor cele mai bune condiţii de tranport în comun”, a transmis, luni, Gabriela Firea.
Câştigătorul licitaţiei pentru cele 130 de autobuze hibrid este Mercedes – Benz, iar tipul de autobuz care va fi livrat este Mercedes – Benz Citaro Hybrid, fabricat în Germania.
Gabriela Firea anunţă că autobuzul a primit premiul “Bus of the year 2019”, acordat în cadrul evenimentului IAA 2018.
Valoarea contractului este de 195.268.331,70 lei, fără TVA.
Potrivit contractului, livrarea se va face începând cu luna mai a anului viitor şi se va întinde pe o perioadă de 8 luni, după cum urmează: primul autobuz va fi livrat în luna mai 2020 pentru omologare, iar ulterior, timp de 6 luni, vor fi livrate câte 20 de autobuze lunar. Ultimele 9 bucăţi vor fi recepţionate în ianuarie 2021.
Garanţia de care dispun autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid este de 8 ani şi 480.000 de km, garanţie de tip Full Warranty.
Finanţarea provine de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul ”Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane”.
Cererea a fost depusă în octombrie 2018, iar contractul de finanţare a fost semnat în decembrie.
Autobuzele au o capacitate de până la 100 de pasageri (27 aşezaţi şi 65 în picioare) şi vor fi echipate cu sisteme ABS, ASR (Sistem de protecţie anti-patinare) şi ESP (Program electronic de stabilitate).
”Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapiţate şi climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informaţiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum şi furnizarea unor date importante despre starea de funcţionare a autobuzului către Societatea de Transport Bucureşti. Asemenea compartimentului călătorilor, o atenţie specială a fost acordată şi postului de conducere al şoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generaţie care îi cresc siguranţa şi confortul, îi reduc sursele de stres sau oboseală”, a mai transmis Firea.
Sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă o soluţie sustenabilă, economică şi fiabilă, astfel necesitând o mentenanţă similară autobuzelor convenţionale.