Braiconf Brăila a avut pierderi de 1,35 milioane lei în primele nouă luni ale anului

 

Producătorul de textile Braiconf Brăila a avut pierderi de 1,35 milioane lei în primele nouă luni ale anului, de la un profit net de 769.526 lei în perioada similară a anului trecut, potrivit rezultatelor transmise Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Compania a raportat o cifră de afaceri de 14,22 milioane lei în perioada ianuarie-septembrie, în scădere cu 48% faţă de aceeaşi perioadă din 2020.

”Partea cea mai importantă a veniturilor o constituie cifra de afaceri realizată în cursul trimestrului III al anului 2021 în sumă de 14.225.678,00 lei. Se cuprind aici veniturile din livrarea de produse la export şi veniturile din comerţul cu amănuntul obţinute de magazinele de prezentare şi desfacere deschise de firma Braiconf”, se mentionează în raport.

Înfiinţată în 1950, Braiconf pornea la drum cu un număr de 280 de angajaţi, ajungând la 3.600 în anul 1977.

Privatizată în 1990, compania a continuat să se dezvolte, introducând linii noi de produs, cum ar fi cămăşile de damă. Politica de desfacere a vizat de-a lungul timpului şi extinderea pe pieţele din afara României, astfel încât produsele fabricii româneşti au ajuns şi la clienţi din Italia, Franţa, Suedia, Rusia, Norvegia. În 2016 este lansat serviciul de croitorie made to measure.

Compania Braiconf SA este listată la Bursa de Valori Bucureşti, sub simbolul BRCR şi are o capitalizare de 16,13 milioane lei.

Braiconf Brăila este deţinută în proporţie de 45% de Industries Benjamin SRL şi în proporţie de 23,49% de Electroargeş SA.

ISTORIC

A început ca o fabrică de confecții subordonată regimului comunist. Dar a reușit să facă tranziția spre capitalism, să se mențină pe linia de plutire, ca mai apoi să adopte un aer cool și modern. Povestea de astăzi începe în anul 1950, când o fabrică brăileană a început producția de cămăși bărbătești ce rapid au devenit cunoscute pe piața națională și internațională.

Unul dintre motivele pentru care brandul s-a menținut pe piața românească a fost recunoașterea calității produselor, în întreaga lume, fapt ce a făcut tranziția dinspre stat spre privat mult mai ușoară.

80% din producția totală mergea către diverși clienți internaționali, precum Italia, Franța, Suedia, Rusia, Norvegia, Germania și Statele Unite. Printre produsele care fac parte din portofoliul brandului se numără cămășile bărbătești, costumele, cămășile de damă și accesoriile.

Colecţiile, s-au adaptat trendurilor actuale, cu modele slim fit şi extra slim, cu imprimeuri și tonuri vibrante, pe teme nautice, florale şi geometrice, pe asimetrii, stampe şi panouri în culori diferite.

Modul cum compania a evoluat după 1990 a făcut ca brandul, care devenise sinonim cuvântului „cămaşă“ pentru bărbaţii români, să piardă din popularitate şi să fie nevoie să revină, 25 de ani mai târziu, cu o strategie de marketing şi de extindere pentru a fi revitalizat.

 

Lasă un răspuns

RSS
Follow by Email