Defilează cu talentul ei la cele mai spectaculoase showuri de modă din lume şi se prezintă Andreea Macri din România.
Este fotograful oficial al celebrei reviste Vogue din Paris, unde a ajuns după ce timp de patru ani le-a tot trimis scrisori de intenţie.
Vrea ca povestea ei să inspire şi alţi tineri talentaţi care n-au curajul să viseze. Deşi pot ajunge sus.
Sute de showuri de modă, mii de poze livrate şi o poveste spusă în fiecare dintre ele.
Unul din sutele de blituri de la o prezentare de modă e al Andreeei Macri, o româncă devenită fotograful oficial al celebrei reviste Vogue Paris. Apariţia ei în peisajul glamouros al modei a suprins pe toată lumea. Fotografii străini se întrebau de ce ea şi nu ei.
Răspunsul e simplu: “Imi place să surprind latura umană a personajelor, când se privesc cred că e un sentiment că eşti puţin descoperit, dar pe urmă ajunge să le placă şi aşa mă mai cheamă şi la anul”.
Fotografiile ei sunt aparte. Se fereşte de şabloane şi pune în fiecare fotografie experienţa ei de viaţă. Dar până să-i aflăm secretul succesului, facem o călătorie cu ea la Milano. Acolo, Andreea va trage cadre la lansarea celebrului caledarului Pirelli.
Madonna, Lady Gaga, Jane Birkin, Jean Paul Gaultier, Kate Moss şi alte celebrităţi i-au trecut prin cadru. E mereu pe drumuri cu proiecte care o ţin permanent cu aparatul la gât.
Acum câteva săptămâni am întâlnit-o la Londra unde făcea fotografii angajaţilor unei companii de top. În cea mai cosmopolita capitală europeană.
Tot acolo se afla şi biroul Gabrielei Cove, şefa fotografilor VOGUE Internaţional cu care Andreea lucrează îndeaproape.
Ca să ajungă în liga mare a fotografilor de modă Andreea a făcut ceea ce noi romanii nu prea ştim să facem. Şi-a vândut marfa. A insistat. A trimis fotografii tuturor revistelor importate din Paris. Le scria de patru ori pe an, ataşa fotografii şi aştepta.
În acea perioadă Andreea Macri era stilistul revistei THE ONE, al cărei director editorial era Andreea Esca. La shootinguri lucra deseori cu fratele ei, Ionuţ Macri, la rândul său fotograf.
În redacţie se făceau glume pe seama insistentelor ei. Scria atât revistelor, cât şi creatorilor de modă ca să obţină invitaţii la show-urile lor.
A primit raspunsuri după patru ani. Dar din momentul în care au primit primul set de fotografii de la ea nu şi-au mai dorit pe altcineva. Pentru că e altfel, pentru că pozele ei exprima stări, ascund nuanţe, sunt despre oamenii din spatele reflectoarelor.
În fotografiile ei, personajele sunt de multe ori cu spatele. Pentru că fotografiile ei spun alte poveşti. Fotografiile ei ascund toată poveastea ei de viaţă.
S-a născut într-o familie pasionată de fotografie. Mamă, tatăl, bunicii, toţi făceau poze. Bunica maternă, profesoara de franceză, cea care i-a fost aproapiata în copilărie şi care are azi 96 de ani, a făcut-o să se îndrăgostească de această meserie.
În bucătăria ei a intrat prima dată în contact cu lumea fotografiei. Andreea spera ca şi fiul ei de cinci ani să le moştenească pasiunea.
Bunicul patern era de asemenea pasionat, iar pe cel matern îl regăsim la rândul lui într-un selfie de epocă. O întreagă familie de artişti care se exprimă prin fotografie. A crescut cu mirosul de revelator şi fixator din bucătăria bunicii. Aşa că, deloc întâmplător, după după liceu a intrat la scenografie, unde a urmat-o pe profesoara Adina Nanu şi al ei curs de Educaţie Vizuală.
În acea perioadă era şi barman în Club 30, perioada în care a intrat în contact cu showbizul bucureştean. Fratele ei, Ionuţ Macri, avea deja un studio în care făcea fotografii pentru reclame, iar Andreea îl ajuta cu style-ingul modelelor. De aici până la postul de stilist al revistei THE ONE n-a fost decât un pas.
Timp de 5 ani a îmbrăcat vedetele care apăreau în pictorialele revistei. Chiar şi acolo avea o tuşă personală. Nu se ghida după tendinţe, ci crea personaje.
A lucrat mereu cu reflctoare, dar de fiecare dată se ascunde în spatele lor. E timidă. O recunoaşte şi ea, iar meseria de fotograf e exact antitodul.
La săptămânile modei face notă discordantă cu tot glamourul acelor zile. Încearcă să treacă neaobservata. Iar toate astea i se trag din copilărie.
“Comunismul se regăseşte în frică şi în ruşine. Să nu deranjezi, dorinţa de mulţumi cu orice preţ, dar sunt bucuroasă că 40 de ani imi aduc mai multă înţelepciune”.
Azi e unul din cei mai apreciaţi fotografi de modă din lume. E mândră de asta şi mai ales e mândră că atunci când se prezintă, Andreea spune că e din România.
Andreea Macri defilează cu talentul ei într-o lume care uneori o orbeşte. Dar în fiecare fotografie se regăseşte Romania ei, tineretea anilor 90 când era şeful barmanilor, plăcerea de a crea personaje cu ajutorul hainelor, pasiunea bunicilor şi a părinţilor de a purta aparatul de gât.
Andreea Macri nu e doar un fotograf de modă, e un artist care într-o lume considerată frivola face ca fotografiile ei să vorbesca despre artă.