Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, Ebookers și Trivago au fost anchetate de către Autoritatea pentru Concurenţă şi Piaţă (CMA), care a intervenit în urma numeroaselor sesizări legate de taxe ascunse, reduceri înșelătoare și tactici prin care clienții erau presați să cumpere cât mai repede.
Toate aceste nereguli nu îi ajutau pe clienți să găsească cea mai bună ofertă, nu le arătau întotdeauna costul real al rezervărilor și îi induceau în eroare cu privire la popularitatea unității de cazare de care aceștia erau interesați.
Site-urile de rezervări online vor trebui, de acum încolo, să fie mai transparente în ceea ce privește afișarea rezultatelor la căutări, și să specifice dacă o unitate de cazare este afișată prioritar pentru că plătește comisioane mai mari.
De asemenea, site-urile vor fi obligate să afișeze numărul real al persoanelor care se uită la o ofertă și să specifice dacă acestea sunt interesate de aceleași date ca acelea căutate de un utilizator.
Site-urile nu vor mai afișa nici reduceri înșelătoare sau care să îi inducă în eroare pe clienți, precum comparația prețului unui apartament de lux cu cel al unei camere dublă.
În plus, toate site-urile trebuie să afișeze toate taxele impuse clienților, inclusiv cele ascunse sau tarifele suplimentare percepute de unitățile de cazare.
Toate aceste schimbări vor fi implementate până la 1 septembrie 2019, cel târziu.