Doi pasionaţi de trenuri spun că vagonul care l-a dus pe Regele Mihai pe ultimul drum ar fi folosit „să transporte navetiştii şi blatiştii nespălaţi (…) în tren pe Videle/Roşiori“.

Bloggerii au avansat ideea ca acel vagon să fie ataşat trenului regal şi să fie conservat după modelul din alte ţări. De cealaltă parte, CFR Călători SA precizează că pentru asigurarea „capacităţii de transport“ foloseşte toate vagoanele disponibile.

Doi prieteni, pasionaţi de trenuri, care administrează contul de Facebook numit Jurnal Feroviar, consideră că vagonul care l-a dus pe regele Mihai pe ultimul drum ar fi trebuit să fie ataşat trenului regal şi folosit după modelul altor trenuri mortuare din lume.

De partea cealaltă, CFR Călători susţine că nu se poate dispensa de niciun vagon ca să asigure „capacitatea de transport“.

Jurnal Feroviar e o comunitate a pasionaţilor de trenuri şi din ea fac parte inclusiv angajaţi CFR.

Unul dintre administratorii contului de Facebook amintit s-a dus în primele zile ale anului în Gara de Nord şi atunci a observat un vagon vopsit în culorile regale – un albastru sobru – ataşat unui tren. „Accidental, colegul meu a fost prin gară şi a văzut vagonul (n. r. mortuar) la un tren de navetişti“, povesteşte unul dintre administratori, ce au ţinut să-şi păstreze anonimă identitatea.

Trenul la care fusese zărit vagonul circula pe ruta Bucureşti-Craiova pe partea cu Videle şi Roşiorii de Vede.

„Au fost multe incidente cu navetişti de Videle. Chiar şi eu am avut incidente“, adaugă unul dintre administratorii Jurnal Feroviar.

Cel care a văzut vagonul mortuar a scris următoarea postare pe Facebook: „Pe 16 decembrie 2017 MS Regele Mihai I, mergea pentru totdeauna acasă la Curtea de Argeş. Pe atunci compania CFR Călători aflată sub administraţia Szentes s-a comportat impecabil în acea zi de o importantă istorică nemărginită, ultimul Rege al României se întorcea neînsufleţit acasă.

Vagonul pregătit special de CFR Călători pentru tristul eveniment a fost 50 53 84-83 005-3, care a şi fost vopsit atunci în schemă de culoare a trenului regal.

Într-o societate sănătoasă mintal, acest vagon ar fi rămas ataşat ulterior permanent la trenul regal şi amenajat la interior conform importanţei sale istorice… Începând din 21 martie 2018 odată cu îndepărtarea administraţiei Szentes, CFR Călători devine CFR Amatori.

Cu un DG fantomă, care în mai puţin de un an de zile a distrus tot ce a făcut bun precedentă administraţie în 3 ani.

Nu mai există oferte regio la IR, au desfiinţat serviciul de transport biciclete, au redus numărul e vagoane apte de circulaţie la un minim istoric iar de salubrizare interioară nici nu mai poate fi vorba.

Dragi prieteni feroviari şi nu numai, vagonul mortuar care l-a transportat pe MS Regele Mihai I pe ultimul drum a ajuns să transporte navetiştii şi blatiştii nespălaţi, consumatori de alcool şi tutun în tren pe Videle/Roşiori la coadă trenului R 9003 care acum e încadrat că IR 9003.

Cum poţi să fi atât de perfid şi cinic că DG al companiei, după ce ai distrus tot, să mai fi capabil să comiţi şi un asemenea sacrilegiu???

Ce a fost în mintea fripturiştilor care au schimbat administraţia precedentă?

Singură administraţie care a avut execritiu financiar pozitiv, care începuse să modernizeze şi să repare vagoane şi locomotive, să scoată de la R8 automotoare Siemens Desiro, care veniseră cu oferte şi implicit călătorii începuseră să se întoarcă la tren.

Aceste personaje macabre şi sinistre care sunt acum la conducerea companiei trebuie să dispară, CFR Călători nu mai există, România mai are puţin şi nu mai există nici ea…iar monarhia a fost abolită definitiv odată cu moartea Regelui“.

Autorul postării a declarat că motivul care l-a determinat să scrie rândurile de mai sus este: „Ne interesează să ne fie bine doar pe moment şi niciodată nu gândim pe termen lung, ce efecte pot avea deciziile luate acum în viitorul… Acum pe bune, care viitor?“.

Şi colegul său vede lucrurile la fel. Se întreabă ce moştenire feroviară se lasă urmaşilor şi dă exemplu altor trenuri mortuare din lume: „Din punct de vedere feroviar, aşa mi s-ar fi părut normal, trebuie să conservi ceva pe viitor.

Dacă mergeţi în Elveţia, Austria sau Germania, ei au început să scoată din conservare locomotivele cu aburi, le repun în funcţiune şi plimbă turiştii. Copii sunt foarte fericiţi când le văd“.

Tânărul spune că a descoperit că trenul funerar al lui Lenin este respectat chiar dacă poartă numele unui dictator care a marcat istoria.

El a mai descoperit că şi alte personalităţi precum Abraham Lincoln sau Franklin D.

Roosevelt au avut trenuri mortuare, se arată şi pe infotour.ro.

Care este poziţia CFR Călători

Întrebată de reporterul „Adevărul“, compania CFR Călători precizează că nu îşi permite să nu folosească unul dintre vagoanele disponibile.

Potrivit acesteia, un vagon CFR poate deservi azi un tren ce circulă spre Suceava, iar mâine, un tren ce circulă în sudul ţării.

„CFR Călători SA utilizează toate vagoanele disponibile pentru asigurarea capacităţii de transport.

La momentul prezent, compania nu îşi permite să imobilizeze niciun vagon apt de circulaţie“, se arată în răspunsul primit.

S-a mai adresat întrebarea dacă a avut CFR Călători ideea ca acel vagon să fie valorificat în scopuri turistice sau dacă un operator feroviar privat ar fi cerut acel vagon pentru o valorificare în scopuri publice, răspunsul a fost: „În funcţie de solicitări, CFR Călători poate asigura închirierea de vagoane/garnituri sau servicii complete de transport pentru diverse evenimente în baza unor solicitări ferme de prestări servicii.

Detalii  pe www.cfrcalatori.ro, secţiunea Trafic intern/Serviciul Tren Charter“.

sursa: ADEVARUL

Lasă un răspuns