China este pregătită să depăşească Statele Unite ca cea mai mare piaţă a călătoriilor aeriene din lume până în 2022 – şi nu este de mirare că nebunia construcţiei aeroportului din ţară continuă spectaculos, scrie CNN.
Guvernul are planuri de a construi sau de a extinde 74 de aeroporturi la nivel national pana la sfârşitul anului 2020, pentrru a face faţă unui număr de 720 de milioane pasageri pe an.
Niciun proiect nu atrage mai multă atenţie decât Aeroportul Internaţional Beijing Daxing, noul centru de aviaţie al capitalei chineze, care va fi deschis în septembrie 2019, precizează CNN.
Beijingul are nevoie disperată de un al doilea aeroport internaţional, cel existent abia făcând faţă cererii.
Mai mult de 95 de milioane de pasageri au trecut prin cele trei terminale ale Beijing Capital, cel mai ocupat aeroport din lume după Hartsfield-Jackson Atlanta.
Noul aeroport Daxing, proiectat de arhitectul Zaha Hadid şi partenerii săi chinezi, va avea patru piste şi un terminal de dimensiunea a 97 de terenuri de fotbal.
Obiectivul operaţional „modest” iniţial este de a găzdui 72 de milioane de pasageri şi două milioane de tone de mărfuri anual până în 2025.
Planul ambiţios solicită construirea unui total de şapte piste de circulaţie şi transportul a cel puţin 100 de milioane de pasageri şi patru milioane de tone de marfă pe an prin aeroport.
Construcţia pentru proiectul de 11,5 miliarde dolari a început în 2014, cu peste 40.000 de constructori. Poreclit „steluţa” de către mass-media chineză, Daxing îşi propune să reducă distanţele pe care pasagerii sunt nevoiţi să le parcurgă pe jos.
Autoritatea aeroportuară a promis o distanţă de cel mult 600 de metri între punctele de control de securitate şi cele mai îndepărtate porţi.
O altă preocupare a pasagerilor este locaţia lui Daxing: în sudul îndepărtat al Beijingului, oraş cunoscut pentru blocajele de trafic. Noul aeroport este la aproximativ 50 de kilometri de Piaţa Tiananmen din centrul oraşului – şi chiar mai departe de principalele districte de afaceri din est şi nord.
Oficialii au renunţat la astfel de îngrijorări, pretinzând că construiesc mai mult decât un aeroport, ci mai degrabă un centru de transport cu adevărat integrat.
Cu toate acestea, alţii spun că un nou centru de aviaţie mamut va înrăutăţi doar întârzierile de zbor de la Beijing, deja clasate în apropierea listei de performanţă la timp dintre aeroporturi din întreaga lume.
Deşi nu există niciun indiciu că armata chineză, care controlează cea mai mare parte a spaţiului aerian al ţării, va slăbi aderenţa pentru a oferi mai mult spaţiu de manevră aeronavelor, autoritatea aeroportuară insistă că designul pistei multi-direcţionale Daxing va îmbunătăţi eficienţa operaţională a aerului.