Autoritatea de reglementare antitrust din Germania a lansat o nouă investigaţie referitoare la relaţia dintre gigantul comerţului electronic cu comercianţii terţi care folosesc platforma sa, a declarat şeful instituţiei, Andreas Mundt, transmite Reuters.
”Investigăm în prezent dacă şi cum influenţează Amazon modul în care comercianţii stabilesc preţurile pe platforma de comerţ electronic”, a spus Mundt, preşedintele Biroului Federal pentru Carteluri, publicaţiei Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Germania este a doua mare piaţă a Amazon după Statele Unite.
În timpul primelor luni ale pandemiei de coronavirus, când multe magazine au fost închise, iar cumpărătorii s-au reorientat către cumpărăturile online, au existat plângeri că Amazona i-a blocat pe unii comercianţi din cauza preţurilor prea mari, a spus Mundt.
“Amazon nu trebuie să fie un controlor al preţurilor”, a spus Mundt, adăugând că Amazon a răspuns solicitărilor sale de informaţii şi că răspunsurile oferite sunt în prezent evaluate.
Amazon nu a putut fi contactată imediat pentru comentarii.
Până în 2013, Amazon nu a permis comercianţilor să îşi ofere produsele prin intermediul altor site-uri la preţuri mai mici decât pe platforma sa, dar autoritatea germană antitrust a obligat compania să renunţe la această politică.
Anul trecut, Amazon a ajuns la un acord cu autoritatea germană pentru reformarea termenilor serviciului său pentru comercianţii terţi, determinând instituţia să renunţe la o investigaţie pe care o desfăşura de şapte luni.