Televiziunea Română este din nou co-producător şi partenerul oficial al Concursului Internaţional „George Enescu”. Toate înregistrările trimise de concurenţi vor fi publicate pe www.festivalenescu.ro.
În contextul situaţiei generate de pandemie, pentru a proteja sănătatea tinerilor muzicieni, a artiştilor implicaţi în procesul de jurizare, publicului şi a echipei de organizare, ediţia din acest an a Concursului Internaţional „George Enescu” va fi organizată în două faze distincte.
Primele două etape ale competiţiei se vor desfăşura online în luna septembrie, conform calendarului iniţial, iar semifinalele şi finalele fiecărei secţiuni vor fi reprogramate în luna mai 2021, la Ateneul Român din Bucureşti.
Astfel, faza întâi va avea loc între 29 august şi 20 septembrie şi va cuprinde recitalurile candidaţilor din primele două etape de concurs. Faza a doua se va desfăşura între 12 şi 23 mai 2021 şi va cuprinde semifinalele şi finalele la cele trei instrumente.
Toate înregistrările trimise de concurenţi vor fi publicate pe website-ul Concursului www.festivalenescu.ro.
Televiziunea Română va reflecta pe canalele sale principale, dar şi în mediul online, toate evenimentele ce vor constitui ediţia cu numarul XVII a Concursului Internaţional „George Enescu”.
Concursul Internaţional George Enescu funcţionează ca o platformă internaţională de lansare pentru viitorii interpreţi de marcă ai lumii şi de promovare a lucrărilor marelui muzician român în rândul noii generaţii de artişti din toată lumea, fiind astfel o completare firească a Festivalului George Enescu, cel mai important eveniment cultural internaţional organizat în România. Concursul are patru secţiuni – vioară, violoncel, pian şi compoziţie – iar standardele internaţionale după care este organizat îl poziţionează în vârful ierarhiei evenimentelor de gen desfăşurate în peisajul muzicii clasice din România.
Lansat oficial în septembrie 1958, ca parte a primei ediţii a Festivalului Internaţional George Enescu, Concursul Internaţional a venit ca o prelungire a vibraţiei pe care Enescu a propagat-o în lumea muzicală de pretutindeni. În cei 60 de ani de existenţă, Concursul Enescu a devenit un brand de ţară şi un etalon al performanţei culturale la cel mai înalt nivel, iar Televiziunea Română va contribui, ca şi până acum, cu toate resursele tehnice şi umane, pentru a reflecta performanţa muzicală la cel mai înalt nivel.
Începând cu anul 1958, Televiziunea Română a preluat şi transmis parţial sau integral toate evenimentele ce au avut loc pe parcursul desfăşurării Festivalului şi Concursului Internaţional „George Enescu”, iar din anul 2001 şi până în prezent, TVR a devenit principalul difuzor şi partener de promovare al acestui prestigios eveniment.