Ellie Goulding, Rita Ora şi alte celebrităţi britanice au fost de acord să clarifice în postările de pe platformele social media dacă sunt plătite pentru a promova o anumită marcă, a anunţat miercuri Competition and Markets Authority din Marea Britanie. 

Agenţia a precizat că are încheiate acorduri oficiale cu 16 celebrităţi, între care modelele Alexa Chung şi Rosie-Huntington-Whiteley, care să schimbe modul de etichetare a postărilor de pe conturile social media urmărite de milioane de utilizatori.

Brandurile plătesc mii de dolari pentru un singur mesaj publicat pe platforme online. Legea Uniunii Europene privind protecţia consumatorului prevede ca utilizatorii de social media să dezvăluie dacă au primit cadouri ori bani pentru a sprijini un brand, pentru a evita să dea impresia că postarea respectivă reprezintă punctul lor de vedere, a mai transmis CMA citat de Reuters.

„Oamenii se pot simţi, pe bună dreptate, induşi în eroare, dacă ceea ce au crezut că este o recomandare din partea unei persoane pe care o admiră se dovedeşte a fi o manevră de marketing”, a spus Andrea Coscelli, preşedinte CMA, într-un comunicat.

Scrisori de avertizare au fost trimise mai multor clebrităţi, pe care CMA nu le-a numit, în care le este cerut să îşi revizuiască practicile în cazuri care au ridicat semne de întrebare.

„O altă analiză va urmări rolul şi responsabilităţile platformelor social media”, a mai transmis CMA.

CMA a anunţat în luna august a anului trecut că a început să investigheze tendinţa celebrităţilor şi influencerilor din social media, precum bloggeri şi vloggeri, de a susţine branduri.

Lasă un răspuns