Stefan Sagmeister, un designer grafic printre ai cărui clienţi faimoşi s-au numărat cei de la Rolling Stones şi HBO, a povestit la un eveniment TED cum vede fericirea şi cum consideră că ar putea fi sporită.

Nominalizat de cinci ori la Premiile Grammy, Stefan Sagmeister povesteşte, la un eveniment TED din Cannes, în 2010, cum s-a pregătit pentru un documentat analizându-şi propria fericire şi o mulţume de date şi studii despre acest concept.

A descoperit că: „Vremea, clima nu are niciun rol. Dacă locuieşti în cea mai bună climă, în San Diego, în Statele Unite, sau în cea mai nasoală climă, în Baffalo, New York, vei fi la fel de fericit în oricare dintre ele. Dacă câştigi peste 50.000 de dolari pe an în SUA, orice mărire de salariu pe care o vei trăi va avea doar o mică, mică influenţă asupra stării tale de bine.

Oamenii de culoare sunt la fel de fericiţi ca şi cei albi. Faptul că eşti bătrân sau tânăr nu are vreo influenţă prea mare. Dacă eşti urât sau dacă eşti foarte, foarte chipeş nu contează chiar deloc.

Te vei adapta şi te vei obişnui. Dacă ai probleme de sănătate rezonabile nu prea contează“, afirma designerul pentru spectatorii ted.com.

A aflat că acel ceva ce face diferenţa sunt prietenii, aceia adevăraţi – „de substanţă“, cum i-a numit el, dar şi partenerul de viaţă, soţul sau soţia: „Dacă eşti căsătorit, sunt şanse să fii mult mai fericit decât dacă eşti singur“.

Cum este o fire organizată, şi-a făcut o listă cu ce i-ar plăcea să facă şi ce l-ar face mai fericit. Printre primele dorinţe pe listă a fost să nu mai fie stresat, să călătorească şi să lucreze la proiecte cu impact. „Şi, în ultimul timp, să mă implic în proiecte în care ştiu cam 50% din proiect ca tehnică şi restul de 50% să fie nou.

În această situaţie e o proiectare de exterior pentru Singapore pe aceste ecrane uriaşe, ca în Time Square“, a mai precizat acesta. Un alt lucru care l-a ajuta, mărturiseşte designerul, a fost jurnalul pe care îl ţine de 12 ani.

„Am descoperit că mi-a influenţat viaţa şi munca într-un mod fascinant“.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns