Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a anunţat, vineri, că valoarea voucherelor de vacanţă, acordate în primele 10 luni ale anului, a fost de 244 de milioane de euro, o sumă de 8,4 ori mai mare faţă de cea de anul trecut. 

”În primele 10 luni ale anului au fost emise 23,2 milioane de vouchere de vacanţă pe hârtie şi suport electronic. Potrivit estimărilor ANAT, potenţialul pieţei este de 372 de milioane de euro numai în acest an, suma reprezentând acordarea voucherelor în valoare de 1.450 de lei/persoană celor 1,2 milioane de angajaţi în sistemul public”, se arată în comunicat.

În luna octombrie au fost emise un număr de 1,2 milioane de vouchere, atât pe hârtie cât şi pe suport electronic, în valoare de 14 milioane de euro, o sumă dublă faţă de luna septembrie. Octombrie a fost şi luna cu cele mai multe vouchere pe suport electronic emise, comparativ cu celelalte luni ale anului, şi anume un număr de 352.469, de 4,5 ori mai mare faţă de întreg anul 2017, potrivit ANAT.

Potrivit statisticilor ANAT, iunie râmâne luna cu cea mai mare valoare a voucherelor emise în 2018, de 125 de milioane de euro.

“Se văd roadele folosirii voucherelor de vacanţă în acest an. Zonele turistice populare, dar şi cele mai puţin frecventate în anii anteriori, au înregistrat un trafic ridicat. 2018 a fost anul în care pachetele de vacanţă în România realizate de agenţiile de turism s-au vândut cu rapiditate nu numai în timpul verii, ci şi pentru sărbătorile de iarnă. Agenţii de turism i-au îndrumat pe proprietarii de vouchere să aleagă cea mai bună opţiune pentru ei”, a declarat preşedintele ANAT, Nicolae Demetriade.

Lasă un răspuns