Amazon.com poate fi trasă la răspundere ca şi alţi retaileri tradiţionali pentru rănile provocate de produsele defecte comercializate prin platforma sa, inclusiv ale comercianţilor terţi, a decis joi Curtea de Apel din California, transmite Reuters.
Decizia inversează o hotărâre a Curţii Superioare din San Diego potrivit căreia cel mai mare retailer online din lume este protejat de răspundere pentru că a acţionat ca un furnizor de servicii, nefiind supus legii referitoare la răspunderea pentru produse.
Curtea de Apel a constatat că Amazon a jucat un rol major în toate etapele în care reclamanta Angela Bolger a cumpărat o baterie pentru laptopul său de la un vânzător terţ de pe platforma Amazon, Lenoge Technology HK, care îşi desfăşura activitatea sub numele fictiv de “E-Life.”
Bolger a acuzat că bateria a luat foc în timp ce ţinea laptopul pe picioare, rezultând arsuri grave pe mâini şi picioare.
”Indiferent ce termen folosim pentru a descrie rolul Amazon, de retailer, distribuitor sau facilitator, a avut un rol major în aducerea produsului aici, la consumator”, potrivit curţii.
Amazon s-a confruntat cu numeroase procese în care reclamanţii cereau să fie făcută responsabilă pentru daunele sau rănile provocate de produsele defecte comercializare de către terţi pe platforma sa, incusiv unii din China.
Majoritatea instanţelor au decis că Amazon nu este un comerciant, potrivit legilor referitoare la răspunderea faţă de produse.
Câteva decizii au fost opuse, permiţând ca Amazon să fie dată în judecată.
Instanţe superioare din Pennsylvania şi Ohio analizează în prezent această problemă, iar curţi federale de apel evaluează cazuri în conformitate cu legislaţia din California şi Texas.
Decizia de joi a vut loc în timp ce parlamentarii din California discută o lege care ar pune Amazon şi alţi operatori de comerţ online pe poziţii de egalitate, conform unei legi stricte referitoare la răspunderea faţă de produse.