Clienţii ING Bank au avut parte de surprize extrem de neplăcute duminică, 18 noiembrie. Când au vrut să-şi verifice datele bancare la terminalele băncii (AST-uri), aceştia s-au trezit cu cardurile reţinute de dispozitiv.
UPDATE: „Pe parcursul zilei de duminică, ING a întâmpinat dificultăţi de funcţionare pentru unităţile sale AST din ţară – birourile din Self’Banks din care se poate accesa ING Homa’Bank, anunţ realizat prin pagina oficială ing.ro.
Pe parcursul zilei, 66 de clienţi au avut cardurile reţinute de aparat. Ca urmare, fiecare dintre aceştia a intrat în contact cu reţeaua de asistenţă ING, identificându-se o soluţie personalizată pentru ei: eliberarea cardului pe loc sau a unui card nou în reţeaua de ING Points din ţară.
Niciunul dintre clienţi nu a suferit daune materiale. Reţeaua de AST-uri este o interfaţă a platfornei Home’Bank, utilizată în prezent de un număr redus de clienţi”, a precizat un PR ING pentru Adevărul.
Eroarea nu a fost anunţată clienţilor ING Bank prin sistemul de alertare care funcţionează la alte operaţiuni: plata unor sume, promoţii sau avertizare de plată a ratelor lunare. Nu este afişat nici măcar un mesaj scris la terminale sau pe uşile sediilor ING Bank.
Multimatul, denumit Automatic Service Teller (AST), se află în fiecare sediu ING Bank, alături de bancomatele de unde pot fi extraşi sau depuşi banii.
„Este o problemă tehnică pe care o avem în toată ţara, de la ora 16. Nu, nu am putut anunţa clienţii, ne pare rău“, a declarat unul dintre operatorii ING Line. Defecţiunea este anunţată doar pe site-ul ING Bank, la secţiunea „Starea serviciilor“.
„In acest moment intampinam probleme la tranzactiile cu cardul la AST-uri. Celelalte servicii ING functioneaza normal“, scrie ING.
Clienţii au fost nevoiţi să accepte blocarea totală a cardului, de către operatori, cu promisiunea că luni dimineaţa li se va elibera alt card, la prezentarea la oficiile bancare de care aparţin. Între timp există riscul ca alt client să găsească acel card reţinut de multimat, dacă defecţiunea este remediată până dimineaţă.
„Da, dar cardul va fi blocat de noi, nu mai poate fi folosit“, au dat asigurări operatorii ING Line. Un mesaj de avertizare despre riscurile de securitate apare doar după ce introduci cardul în multimat.
Contactarea serviciului ING Line se poate face actualmente doar prin telefonul mobil, deoarece telefonul din incinta oficiilor ING a dispărut cu totul, deşi anunţul cu receptorul care trebuie ridicat pentru a intra în legătură cu un operator a rămas afişat în sedii.