Cel mai popular serviciu de streaming muzical vrea să profite de oportunităţile aduse de pandemie şi să conecteze artiştii cu ascultătorii prin intermediul evenimentelor virtuale.
Pandemia a împiedicat muzicienii să mai organizeze evenimentele şi concertele care-i aduceau alături de fani şi le rotunjeau semnificativ veniturile. O soluţie pentru aceştia, pe care mai multe companii de tehnologie au sesizat deja că o pot monetiza, o reprezintă organizarea virtuală a concertelor.
Spotify, în calitatea sa de cel mai important serviciu de streaming, cu cei mai mulţi abonaţi, poate şi arată că vrea să joace un rol important în acest sens. Serviciul suedez îşi va lua, bineînţeles, partea leului, dar va şi ajuta artiştii într-o perioadă dificilă şi va veni cu încă o facilitate care să-l propulseze în preferinţele utilizatorilor.
Reverse engineering-ul aplicaţiei Spotify a scos la iveală faptul că serviciul suedez lucrează o funcţie de evenimente virtuale pe care artiştii o pot folosi pentru a-şi anunţa fanii de concertele live pe care le vor putea asculta pe Spotify.
Se pare că va exista o secţiune numită “Upcoming Virtual Events”, unde utilizatorii pot vedea ce evenimente virtuale urmează să fie organizate, cu accent, bineînţeles, pe artiştii preferaţi.
Există indicii că Spotify va lucra în acest sens cu anumite firme care vând bilete la concerte şi care, de la începutul pandemiei, s-au reorientat către evenimentele virtuale pentru a supravieţui. Acestea vor opera plăţile pe care fanii le vor face pentru a dobândi acces.
În funcţie de cum va performa, nu este exclus ca această facilitate să rămâne în picioare chiar şi după pandemie.
Înainte de pandemie, concertele aduceau pentru marii artişti undeva în jur de 75% din veniturile totale. Procentul era mai mic în cazul muzicienilor mai puţin populari.