Brandul de lux Gucci a retras de la vânzare un obiect vestimentar, un pulover din lână, care a stârnit discuţii online, fiind considerat de mulţi jignitor. 

Puloverul „balaclava” negru, inclus în colecţia de primăvară, acoperă partea de jos a feţei şi este decupat în zona gurii, unde ţesătura imită buze roşii.

Într-un comunicat, Gucci s-a scuzat pentru orice jignire adusă şi a confirmat retragerea obiectului vestimentar de la vânzare, scrie BBC.

Brandul a mai transmis că incidentul va fi transformat într-o învăţătură importantă pentru echipa Gucci şi că şi-a luat un angajament privind diversitatea.

Criticile aduse modelului pe platformele social media au făcut referire la stereotipul invocat. 

Gucci nu este însă singurul brand implicat într-un astfel de scandal. Luna trecută, Prada a retras un accesoriu care se încadra aceluiaşi stereotip.

În noiembrie, Dolce & Gabbana a anulat prezentarea din Shanghai în urma unor acuzaţii de rasism. Casa de modă a publicat online un videoclip în care un model chinez mânca pizza şi paste cu beţe. În urma campaniei, considerată la nivel larg jignitoare, mai mulţi retaileri au hotărât să nu mai comercializeze produsele brandului.

D&G a mai stârnit o controversă în 2016, când a lansat o pereche de încălţări pe care a denumit-o „slave sandal”.

Lasă un răspuns